سال هاست موضوع سیستم مدیریت یکپارچه شهری در محافل مختلف مدیریتی در ساختار اداری کشور مطرح بوده تا جایی که در برنامه توسعه پنجم به آن اشاره ویژه شده ولی تاکنون نتوانسته در مجلس شورای اسلامی رای اعتماد برای تبدیل به قانون شدن را کسب نماید.
نبود هماهنگی میان سازمان ها، ارگانها، ادارات و نهادهــای تصمیم ساز و تصمیم گیر و تداخل فعالیتها و برنامهریزیها ایشان از موانع جدی مدیریت ارزان کشــور بوده و چالشهای موجود در مدیریت شهری و روستایی ممکن است یک یا تعدادی از سازمانهای مؤثر در مدیریت شهری را درگیر و راه برون رفت از مدیریت گران شهرها، ایجاد، مدیریت واحد شهری به صورت تیمی توسط سازمانهای ذینفع است.
در چارچوب مدیریت یکپارچه شهری، تمامی نهادها می بایست در قالب یک وحدت فرماندهی و ساماندهی اصولی و مدون به سیستم مدیریتی شهری پاسخگو بوده و از سوی دیگر به تحرک شوراهای اسلامی شهر و روستا کمک و بر اساس نگاه های مدرن مدیریتی اسباب چابکی و قوام هر چه بیشتری مدیریت کشور را ایجاد نمایند.
مدیریت راهبردی روستاها و شهرها، مدیریت و توسعه نظامهای مشارکتی، آموزش و فرهنگسازی، اجرا و پیادهسازی و ارزیابی عملکرد دستگاه های شهری و روستایی ضرورت است. اگر میخواهیم به توســعه پایدار شهری کمک کرده و بیندیشیم شایسته است تا وضعیت اداره و مدیریت شهرها و روستاها را به صورت علمی و سیســتماتیک و بر اساس اســتانداردهای مدیریتی متحول کرده و شیوه اداره شهرهایمان را تغییر دهیم و برای این منظور استفاده از مدیران جوان و جسور، خلاق و پر کار که تخصص های علمی را دارا می باشند کمک بسیار مهمی است.
مجید طهوریان عسکری
دانشجوی دکتری مدیریت و مدرس دانشگاه
مدیریت یکپارچه شهری؛ راه اداره ارزان شهرها
بیانیه شماره ۲ حامیان دکتر قالیباف (جمعیت پیشرفت وعدالت خراسان رضوی)
مدیریت ,شهری ,مدیریتی ,بوده ,اداره ,یکپارچه ,مدیریت یکپارچه ,و بر ,شهری و ,بر اساس ,مدیریت و
درباره این سایت